مصاحبه آرشیو خبر ها
چه كسی كین را كشـــف كرد؟!

چه كسی كین را كشـــف كرد؟!

 

كافیست تا نگاهی به بازی‌های باشگاهی و ملی كین در ماه‌های اخیر بیندازیم تا به ظهور ام‌باپه‌ فوتبال ایتالیا بیشتر امیدوار شویم؛ 13 بازی و 8 گل زده؛ آنهم در شرایطی كه او در این بازی‌ها به ندرت 90 دقیقه در میدان حضور داشته است. پائولو گیسونی روزنامه‌نگار و موسس سازمان جوانانِ ایتالیا (در حوزه ورزش) در گفتگو با TMW به درخشش مهاجم 19 ساله یوونتوس واكنش نشان داده و از او به عنوان یكی از امیدهای نسل جدید فوتبال ایتالیا نام برده است.

 

 

كین بیشتر از هر بازیكن دیگری مرا به یاد سالواتوره اسكیلاچی در ایتالیای سال 1990 می‌اندازد. ویژگی مشترك آنها بالا بودن احتمال گل كردن توپ‌هایی است كه به آنها می‌رسد. صادقانه می‌گویم نه من و نه هیچكس دیگری در باشگاه یوونتوس انتظار چنین درخشش خیره‌كننده‌ای از كین را نداشت. فراموش نمی‌كنیم كه او در همین ژانویه گذشته حتی به درهای خروجی باشگاه نیز بسیار نزدیك شده بود اما با تصمیم درست كادر فنی در یووه ماندگار شد تا امروز همه شاهد ارزش‌ها و توانمندی‌های او باشیم.
به جز رونالدو هیچیك از بازیكنان هجومی یووه طراوت و انگیزه كین را ندارند. او در هفته‌های اخیر به بهترین بازیكن تیمِ تحت هدایت الگری تبدیل شده كه هر وقت به بازی فراخوانده شده بهترین عملكرد را رقم زده است. الگری در دوران حضورش در یووه بارها نشان داده كه در مدیریت استعدادها متبحر و فوق‌العاده است؛ كین را باید محصول مستقیم مدیریت الگری در یوونتوس دانست.
با اینكه او غریزی بازیكنی با كیفیت است اما در عین حال تأثیر باشگاه، الگری و حضور در كنار مجموعه‌ای از بهترین بازیكنان ایتالیا و جهان را نمی‌توان در شكل دادن او به عنوان ستاره‌ای نوظهور انكار كرد. مصاحبه‌هایی كه از او در رسانه‌ها منتشر شده به وضوح نشان می‌دهد او آنقدر بلندپرواز است كه به بالوتلی شدن اكتفا نكند. كین در كنار نیكولو زانیولو، پاتریك كوترونه، آندره‌‎آ پینا‌مونتی و فدریكو كیه‌زا مهم‌ترین بازیكنان نسل جدید ما هستند؛ با آنها می‌توان همچنان به آینده فوتبال ایتالیا امیدوار ماند.

 

گفتنی است موئیزه كین تاكنون 10 بار در رقابت‌های مختلف با لباس یوونتوس به میدان رفته و 6 بار نیز برای بیانكونری گلزنی كرده است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: